סמ"ר רותם נחום

סמ"ר רותם נחום

נפל ביום 09/10/1973 "טלוויזיה", גדוד 409.

נחום, בן שרה ויוסף, נולד ביום ו' בחשון תש"י (29.10.1949) בתל-אביב. ימי ילדותו עברו עליו בנתניה, שם למד בבית-הספר היסודי "שורשים" ובבית-הספר התיכון-מקצועי "אורט". מכיוון שעבר ניתוח כשהיה בן 18, נדחה מועד גיוסו בשנתיים והוא ניצל את הזמן ללימודים ולעבודה.

נחום גויס לצה"ל בראשית מאי 1969 והוצב לחיל-השריון. לאחר הטירונות עבר קורס למקצועות הטנק, ובמלחמת ההתשה עשה בגזרה הדרומית של תעלת סואץ ולחם כאיש צוות טנק. כחצי שנה לפני שחרורו נשא לאישה את חברתו מרים, והועבר לשרת כסמל משמעת בבסיס שריון בדרום הארץ.

בראשית מאי 1972, משחזר לחיים האזרחיים, נכנס לעבודה כשותף לאביו כקבלן לעבודות זיגוג בבניינים. ביולי 1973 נולד בנו מיכאל, ונחום הספיק להיות אב מאושר במשך חודשיים ימים. נחום היה חברותי ונוח לבריות. מעולם לא התלונן, וחבריו נהגו לציין שהוא היה היחיד שלא "קיטר" על חיי הצבא ועל המצב בארץ. הוא ידע לראות את החיובי בכל מצבו להיות שבע-רצון. קשה היה לריב איתו, משום שקיבל בחיוך טיעונים קשים ביותר והמעיט בערך חילוקי הדעות. עבודתו היתה חשובה מאוד בעיניו והוא הפיק ממנה סיפוק רב.

במלחמת יום-הכיפורים לחם כנהג טנק בחזית הדרומית. בקרב שהתחולל בסמוך לתעוז "טלוויזיה" ביום י"ג בתשרי תשל"ד (9.10.1973), נפגע נחום ונפל. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בנתניה. השאיר אחריו אישה ובן, הורים ואחות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "נחום גילה אומץ-לב ומסירות בקרבות הבלימה"; כתב שר הביטחון דאז, משה דיין: "נחום היה חייל מסור וחבר נאמן. הוא היה אהוד על כל מי שהכירו."

אני מעלה כמה דברים על היכרותי הקצרה עם סמ"ר נחום רוט (רותם) ז"ל שנפל במלחמת יום כפור במסגרת חטיבה 600.
את נחום הכרתי בחודש נובמבר 1969 כאשר שרתי כמט"ק בגדוד 79 בפלוגה ב'. נחום היה ממחזור מאי 1969 והגיע עם חבריו למחזור לגדוד לעבור- צמ"פ. הוא שרת כנהג טנק. הוא היה בחור חסון ורציני ונראה לי מאוד בוגר משאר חבריו לפלוגה. הוא מילא את המשימות שהוטלו עליו בצורה הטובה ביותר. נחום היה איש שיחה מעניין וחייכני. אני זוכר שהיה ניגש אלי כשהיינו לבד ומשוחחים על כל מיני דברים. תמיד דיבר בנימוס ובכבוד . מתוך השיחות הבנתי שהוא התגייס מאוחר יותר משאר חבריו. צריך לציין שחבריו לפלוגה העריכו אותו מאוד והוא היה מקובל על חבריו ועל מפקדיו. בסיום הצמ"פ עבר נחום עם יתר חבריו לפלוגה לגדוד אחר.
יהי זכרו ברוך!!
התמונה צולמה בערך בחודש נובמבר 1969 בגדוד 79 בפלוגה ב' במחנה בביר גפגפה.

נובמבר 1969 בגדוד 79 בפלוגה ב' במחנה בביר גפגפה

נובמבר 1969 בגדוד 79 בפלוגה ב' במחנה בביר גפגפה

יהודה בריל 29/10/2017


נחום שירת אתנו בפלוגה ח גדוד 46 -יגאל חקלאי ונהג מ"פ פל ז' גדוד 409 גיורא עוז זכרו עמנו.
אלי נוסבאום 29/10/2017


כמי שמכיר את אביו יודע מי זה הבן. כל שנה ביום הזכרון לחללי צהל אני מניח זר + סרט של החטיבה על קברו.
פיני מרון 30/10/2017


נחום היה נהג טנק אצלי בצמ"פ. היה בחור 10! על כל המשתמע.
אריה הרמן 31/10/2017


לאור שאלתו של כספית, הרי שנחום היה בטנק של מ"פ ז' ב 9.10 ובמסגרת ההתקפה על מתחם טלוויזיה, הטנק של גיורא רץ קדימה ובהיעדר קשר הוא ניתק מכוחותינו. גיורא ושני אנשי צוות נוספים יצאו בהצלחה מהטנק שנתקע ונחום רוט נפגע בעת היציאה ומת מפציעתו. גיורא ודובדבני נפלו בשבי ושמעון ועקנין נהרג בעת ניסיונו להימלט לעבר כוחותינו.
יהי זכרם ברוך.
יוני נוקד 04/10/2016


את נחום הכרתי בחודש נובמבר 1969 כאשר שרתי כמט"ק בגדוד 79 בפלוגה ב'. נחום היה ממחזור מאי 1969 והגיע עם חבריו למחזור לגדוד לעבור- צמ"פ. הוא שרת כנהג טנק. הוא היה בחור חסון ורציני ונראה לי מאוד בוגר משאר חבריו לפלוגה. הוא מילא את המשימות שהוטלו עליו בצורה הטובה ביותר. נחום היה איש שיחה מעניין. אני זוכר שהיה ניגש אלי כשהיינו לבד ומשוחחים על כל מיני דברים לא רק על הצבא. מתוך השיחות הבנתי שהוא התגייס מאוחר יותר משאר חבריו. צריך לציין שחבריו לפלוגה העריכו אותו מאוד והוא היה מקובל על חבריו ועל מפקדיו. בסיום הצמ"פ עבר נחום עם יתר חבריו לפלוגה לגדוד 46. הוא לחם במלחמת ההתשה.
אזכור אותו כחייל שמילא את כל המשימות שהוטלו עליו בצורה הטובה ביותר, איש שיחה מעניין שידע לכבד את מפקדיו , בחור רציני ובמחשבה שיכל בהמשך שרותו להצליח ולהתקדם.
יהי זכרו ברוך!!

נחום בעת שרותו בגדוד 79, פלוגה ב' בצמ"פ.

נחום בעת שרותו בגדוד 79, פלוגה ב' בצמ"פ.

יהודה בריל  04/10/2016


תודה יהודה, ריגשת!!
ככל שחולפות השנים, ככל שהזיכרון מתכהה, הגעגוע רק גובר.
43 שנה בלעדיו.
ריקי רוט 04/10/2016


הינו חברים קרובים ,חילקנו ספסל משותף לאורך כמעט כול התיכון , נחום היה יכול שלא להתגייס כלל, אבל בכול זאת לא ויתר, נחום יכול עם כבר להתגייס לא להגיע כלל לקרבי, אבל זו לא הי יתה בכלל אופציה מבחינתו.וזו רק חלק ממנו ומאשיותו , חבר שתמיד ידעת שיש על מי לסמוך , חבר אמיתי , השאיר אחריו בן מיכאל בן כ- 3 חודשים, רעיה מרים , הורים שרה ויוסף , אחות ריקי , אנו מתגעים אליך נחום , זיכרונך עימנו תמיד
יגאל יקיר