סמל שואף חיים

סמל שואף חיים

נפל ביום 16/10/1973 "החווה הסינית", גדוד 409.

חיים, בן מזל ואברהם ז"ל, נולד ביום ח' באלול תשי"א (9.9.1951) בתל אביב, למשפחה שעלתה מתורכיה בשנת 1949. כמו כל צבר בגילו ביקר בילדותו בגן עירוני ועבר לבית-ספר יסודי. בהיותו בן שתים-עשרה התייתם מאביו, שנפטר מהתקף לב. בן ארבע-עשרה סיים את חוק לימודיו ויצא לעבודה. כשנה עבד במסגרות, והיה לומד פעם בשבוע בבית-הספר "עמל" לחניכים עובדים. אחרי-כן נתקבל לעבודה בחברה לתיקון מכונות חישוב, ועבד בה עד שהגיע מועד גיוסו לצה"ל, ומעבידיו היו מרוצים מאוד ממנו.

חיים גויס לצה"ל במאי 1969 ושירת בחיל-השריון, בצוות של טנק. בתקופת שירותו הצבאי התחבר עם נערה והיה יוצא אתה. לאחר שחרורו מהשירות הסדיר בצה"ל התקבל לעבודה במפעל לליטוש יהלומים ולמד את המקצוע בהצטיינות. הוא הרוויח יפה למחייתו, נרשם לשיכון לזוגות צעירים, וכל עתידו עמד לפניו. היתה לו הופעה נאה, והוא נחשב בחור יפה-תואר. כמו-כן היה מוכשר, אהב מוסיקה, הקליט תמיד שירים שאהב, ידע לצייר, ובשנה האחרונה התחיל גם לעסוק בפיסול כל מיני דמויות, בשעות הפנאי.

באוקטובר 1973, כאשר פרצה מלחמת יום-הכיפורים, יצא חיים לקרב. ביום כ' בתשרי תשל"ד (16.10.1973) נפגע חיים ונהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקריית-שאול. השאיר אחריו אם, אחות ושני אחים. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

חיים היה ממחזור מאי 1969. בסוף חודש אוקטובר 1969 הגיעו שתי פלוגות של חיילים ממחזור מאי 1969 לאחר לימודים בבית ספר לשריון לגדוד 79 שהיה במחנה בביר גפגפה כדי לעבור צמ"פ. חיים הגיע לפלוגה ב'. אני הייתי בתקופה הזאת מט"ק בפלוגה. אני זוכר אותו היטב. בחור מקסים שאהב לחייך ומילא את המשימות שהוטלו עליו בצורה הטובה ביותר. הוא היה אהוד על ידי חבריו וגם על המפקדים בפלוגה.
יהי זכרו ברוך !!
יהודה בריל 17/08/2016