סמל יעקוסי שמואל

סמל יעקוסי שמואל

נפל ביום 09/10/1973 "מכשיר", גדוד 410.

שמואל, בן רבקה ויוסף, נולד ביום כ"ד בסיוון תשי"ג (7.6.1953) ברמת-גן. הוא למד בבית-הספר היסודי "עליות" ובבית-הספר התיכון "אורט" בעיר-הולדתו והמשיך את לימודיו בבית-הספר הטכני של חיל-האוויר בחיפה. הוא היה תלמיד טוב עד לתקופת הלימודים האחרונה, כשחלה ירידה בלימודיו בעקבות מות אביו. הדבר השפיע מאוד על שמואל וגרם אצלו משבר נפשי. הוא נטל על עצמו את עול פרנסת הבית וגם העדיף להיות קרוב ככל האפשר לאמו מאשר להמשיך בלימודים. אותו זמן התחיל לעבוד כמסגר במפעל גדול. שמואל היה ספורטאי טוב, הצטיין בתחום הכדורגל ושיחק במסגרת קבוצת-הילדים של "מכבי" רמת-עמידר. הוא היה רציני בגישתו לחיים, רגיש, ישר ובעל מצפון, מסור ודואג למשפחתו.

שמואל גויס לצה"ל בתחילת מאי 1971 והוצב לחיל-השריון. לאחר הטירונות ולאחר שעבר קורס מקצועות שריון, השתלם בקורס מפקדי טנקים והוצב לחטיבת-שריון בסיני, שם שימש בתפקיד סמל-מבצעים והוענקה לו דרגת רב-טוראי. לאחר חודשים אחדים הועבר לבית-הספר לשריון, אולם כשפרצה המלחמה הוחזר ליחידה קרבית וצורף לצוות-טנק כטען-קשר. הוא היה חייל טוב ובעל ידע רב, מילא את תפקידיו במסירות והיה אהוד על חבריו, שכינוהו בשם-חיבה "סמי".

ביום י"ג בתשרי תשל"ד (9.10.1973) לחם שמואל ליד מעוז "מכשיר" בסיני. הטנק שלו נפגע בקרב מטיל "סאגר" והוא נהרג. זמן רב נחשב כנעדר, אך לימים נמצאה גופתו והוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקריית-שאול. השאיר אחריו אם, אחות ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

יעקוסי שמואל היה חיל שלי בצמ"פ בחטיבה 14 גדוד 184 אחרי קו בתעלה הוא ואברמלה גיטליס הלכו לקורס מטק"ים מחזור מאי 70 או 71
אליעזר רוזנפלד 07/06/2018


שמואל -סמי, השתייך לביה"ס לשריון "ג'וליס" ששהתה בשדה תימן ערב המלחמה וקיבל הוראה ביחד עם חברו דב, לחזור לבסיס מאחר וצותי הטנקים היו מלאים. שמואל וחברו לא השלימו עם ההוראה והתנדבו לפלוגת טנקים מילואימניקים ששהו בקרבת מקום ואיתם יצאו למלחמה, כי לא ראו את עצמם יושבים מהצד כשכל חבריהם יוצאים לקרב. זהו בעצם תכליתו של "הישראלי היפה" שעל בחורים שכאלה, כל גאוותינו. יהי זכרו ברוך

יעקב נתיב יעקוסי


למדתי איתו את כל היסודי, חמד של בחור תלמיד אהוד תמיד חייכן ואנו שולמית ואנוכי היינו מאוהבות בו. בנוסף, גם גרתי בשכנות אליו, יהי זכרו ברוך.
שושנה גרינשטיין