סמל אפרת איתן

סמל אפרת איתן

נפל ביום 20/10/1973 "מיסורי", גדוד 410.

איתן (איתי), בן ירדנה ואריה, נולד ביום ו' בחשון תש"י (29.10.1949) בירושלים. לאחר שעקרו הוריו לניר-צבי, למד בבית-הספר היסודי ובבית-הספר התיכון בקיבוץ נצר-סירני. בתקופת בית-הספר התיכון התעניין מאוד בשירת המשוררים הצעירים. איתן גויס לצה"ל בתחילת פברואר 1968 והוצב לחיל-השריון. לאחר הטירונות השתלם בקורס מקצועות טנק "פאטון" ובקורס למדריכי מקצועות השריון. הוא היה חייל טוב וממושמע, אחראי ומסור לתפקידו, אהוב על מפקדיו ומקובל על חבריו.

לאחר שהשתחרר מהשירות הסדיר המשיך איתן בלימודיו באוניברסיטה העברית, בפקולטה לחקלאות שברחובות, שכן ראה איתן בלימודי הטבע את תחום לימודיו לעתיד. איתן היה תלמיד טוב והצטיין אמנם בלימודי הטבע. באוניברסיטה השתלם בתחום גידולי השדה וזמן-מה לפני שפרצה המלחמה, החל לגדל, יחד עם חברו, חרשפים (ארטישוק). הוא אהב לטייל, לראות נופים, שדות ופרדסים והרבה לרכוב על סוסתו ברחבי הארץ. בזמנו הפנוי קרא משירי המשוררים הצעירים, שהיו חביבים עליו עוד מימי בית-הספר התיכון. איתן היה חברותי מאוד וקל להתיידד, נוח לבריות וקשה לכעוס. היו בו אורך-רוח וסבלנות, עקשנות ודבקות למלא כל משימה ואתגר שהציב לעצמו ולהצליח בהם. הוא היה חרוץ מאוד ופעלתני, נמרץ ושופע חיוניות וכוח התמדה רב. טוב-לב היה וידו יד רחבה; מעולם לא הקפיד עם זולתו וידע להטות אוזן קשובה לכל אדם. הוא אהב לעזור לזולת והיה טוב ומיטיב לידידיו. אדיב היה ומנומס, עדין-נפש ונעים הליכות. חבריו אהבוהו על שהיה גלוי-לב, ישר-דרך, בעל מצפון, איש-אמת העומד בדיבורו, הגון ורגיש מאוד למעשי עוול. הוא אהב מאוד את בני משפחתו ורחש כבוד רב להוריו.

כשפרצה מלחמת יום-הכיפורים נשלח איתן עם יחידתו לחזית בסיני. הוא לחם בגזרה המרכזית, תחילה בבלימת האויב שביקש לפרוץ לעבר טסה ובהשמדת יחידות קומנדו מצריות. אחרי-כן השתתף גדודו בגרירת הגשר לעבר תעלת סואץ, כשהוא מותקף שוב ושוב ממטוסים. לאחר שהוצב הגשר, תפסה היחידה עמדות באזור "החווה הסינית". איתן שרד את הקרב במקום.

יומיים לאחר מכן, ביום כ"ד תשרי תשל"ד (20.10.1973), בשעות שלפני הצהרים, בעת חילופי-אש עזים במתחם "מיסורי", נפגע הטנק של איתן מטיל והוא נהרג במקום. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בניר-צבי. השאיר אחריו אישה ובת, אב, אם ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

הפקולטה לחקלאות הוציאה לאור חוברת לזכר תלמידיה שנפלו במלחמה, ואיתן בתוכם; בניר-צבי הוקמה אנדרטה לזכרו, ליד מועדון הכפר, הנושאת שמו "סלע איתן".