רב"ט בלום אברהם (אבי)

רב"ט בלום אברהם (אבי)

נפל ביום 22/10/1973 דרומית ל"מיסורי", גדוד 410.

אברהם, בן קלרה ובנימין-זאב, נולד ביום כ"ד באייר תש"ט (23.5.1949) בירושלים. הוא למד בבית-הספר היסודי לבנים "דוגמא", ואחרי-כן סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון "סמינר מזרחי", במגמה הריאלית. אברהם, שהיה ידוע בכינויו אבי, חונך ברוח המסורת היהודית. בבית ספג את ערכי האמונה באלוהי ישראל ובתורתו ואת האהבה העזה לעם ולמולדת. אבי היה בעל נפש רגישה ועדינה וידע לשמוח בכל אשר לו. הוא הקרין טוב-לב ואהבה והיה בעל קסם אישי, שחיבבו על הסובבים אותו. הוא התעניין בתחומים רבים ומגוונים. כאוהב ארצו היה בקי בתחומי המדיניות והמשק והיה שותף לפעילות חברתית ענפה, בהיותו חבר בתנועת-הנוער "בני-עקיבא". כמו-כן הירבה לעסוק בפעילות ספורטיבית והצטיין בעיקר בענף השחייה.

אברהם גויס לצה"ל בסוף ספטמבר 1967 והצטרף לנח"ל. עם חבריו לגרעין "גלבוע" עשה בהכשרה חקלאית בקיבוץ עין-הנציב. לאחר הטירונות עבר קורס לחובשים-קרביים והשתתף בתפקיד זה בפעילות מבצעית רבה. הוא נטל חלק במרדפים אחר מחבלים בבקעת-הירדן וכן השתתף בקרבות מלחמת-ההתשה, במעוז שעל גדת האגם המר בסיני.

בסוף ספטמבר 1970 שוחרר אבי מהשירות הסדיר והוצב ליחידת מילואים של חיל-השריון, כחובש קרבי. אבי היה תלמיד מצטיין, בעיקר במקצועות הריאליים. עד לנפילתו הספיק להשלים שלוש שנות לימודים בטכניון, בפקולטה להנדסת-בניין ועמד לפני קבלת התואר "בוגר במדעים" (B.Sc). בזכות הצטיינותו ניתנה לו מילגה לשנת הלימודים האחרונה, אולם לא יכול ליהנות ממנה.

במלחמת יום-הכיפורים השתתפה היחידה שלו בקרבות הבלימה בסיני. בכ"ו בתשרי תשל"ד (22.10.1973), ערב היכנס הפסקת האש לתוקפה, נפגע ונהרג בהפגזת אויב על כוחותינו. הוא הובא למנוחת-עולמים בהר-הרצל בירושלים. השאיר אחריו אישה, שרה, שנשא שמונה שבועות לפני נפילתו, הורים ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי.

הוריו הקימו קרן לזכרו, הנושאת את השם "איתן", שמטרתה להעניק סיוע לזוגות צעירים, למימון לימודים והתבססות כלכלית.

אדם יקר, היינו יחד במהלך כל המלחמה עד לנפילתו מפגיעת טיל הסקאד צפונית לראש הגשר.
יהי זכרו ברוך!
דוד פישמן מאי 2019


אברהם היה החובש הפלוגתי שלנו. היה איתנו בזחל"מ מרגע הגיוס. אברהם היה בחור דתי והיה מניח תפילין כל בוקר, האמין שזה ישמור עליו מכל רע. אברהם נפגע ונהרג מפגיעת טיל הסקאד על ציר לכסיקון צפונית לראש הגשר יחד עם עוד 7 חיילים כ-2 דקות לפני כניסת הפסקת האש לתוקף ב-19:00, 22/10/1973.
חבר יקר, יהי זכרו ברוך.
דוד פישמן 22/05/2017


הייתי בתוך הבלאגן הזה. מחזה קשה ותוצאות קשות עוד יותר.
יהי זכרם ברוך!!!
איבי רותם 22/05/2017


זוכר אותו גם אני הייתי בגיהנום ההוא
צביקה פרידמן  22/05/2017


אברהם היה החובש הפלוגתי שלנו (כלוד), היה איתנו בזחל"מ מתחילת המלחמה, היה בחור דתי ואני זוכר אותו עטוף בטלית ומניח תפילין כל בוקר ליד הזחל"מ. אברהם נהרג מנפילת טיל הסקאד על המפקדה העיקרית של הגדוד ממערב לציר לכסיקון צפונית לראש הגשר. יחד איתו נהרגו גם שמואל ברקמן וגרשון טייכמן שהיו איתנו בזחל"ם וכן חיים וולף, חגי גורדון ושני חיילים נוספים שלא הכרתי. יהי זכרם ברוך…

פישמן דוד 26/05/2016